Skip to main content

13 راه برای نوشتن تیترهای جذاب و پربازدید

نوشتن عناوین و تیترهای جذاب برای مقالات، خصوصاً در دیجیتال مارکتینگ، یکی از مهم‌ترین بخش‌‌های استراتژی تولید محتوا است، چرا که ممکن است اولین و تنها شانس شما برای جلب توجه مخاطب و ایجاد انگیزه در او باشد تا بر روی عنوان مقاله کلیک کند و مطلب را بخواند. عنوان یا تیتر، یکی از عوامل مهم برای تست نرخ تبدیل درصفحات فرود محسوب می‌شود. دو هدف مهم از تولید محتوا و نوشتن مقالات، افزایش ترافیک وب‌سایت و نرخ کلیک (CTR) است. وجود یک عنوان جذاب می‌تواند به عملکرد بهتر دکمه‌های فراخوان‌ یا CTA کمک کند. این اهداف یادآور اهمیت دو چندان انتخاب یک عنوان مناسب و جذاب برای مقالات هستند.
قبل از نوشتن عناوین باید شناخت درستی از اهداف کسب و کار خود و پرسونای مخاطب داشته باشید تا بتوانید لحن عنوان و کلمات کلیدی را مطابق با آن‌چه مخاطبان بیش‌تر در گوگل درباره‌ی آن موضوع جست و جو می‌کنند، انتخاب کنید. سپس با توجه به محل انتشار مقاله، تعداد کاراکترهای بهینه برای عنوان را برآورد کنید.. برای انتخاب عنوان می‌توانید از رقبا و سایر مقالات در زمینه‌ی مرتبط، ایده بگیرید.

13 راه برای نوشتن تیترهای جذاب و پر بازدید

1. کلمات پرسشی

درست همانند فنون مذاکره، به کار بردن کلماتی مانند چگونه، چرا، چه کسی، کدام، کجا و… در تیترها، توجه مخاطب را به ما جلب می‌کند. این تیترها ساده اما تاثیرگذار هستند و به طور واضح به سوالات و نیازهای مخاطب پاسخ می‌دهند. مثلاً: کدام استراتژی دیجیتال کسب و کار مناسب‌تر است؟

2. لیست‌ها

لیست‌ها از انواع قدیمی عناوین هستند. لیست به مخاطب این پیغام را می‌دهد که با خلاصه‌ی یک مطلب حجیم مواجه شده است. خلاصه‌ها همواره برای مردم جذاب و مفید هستند. مثلاً: نمونه‌های موفق هک رشد

3. تیترهای جایزه‌دار

مفهوم جایزه به معنای یک دست‌آورد هیجان‌انگیز و یا سودمند است. با این عناوین، حس کنجکاوی مخاطب را برانگیخته می‌کنید و او را به کلیک کردن روی عنوان وامی‌دارید تا در ازای آن به اطلاعات مفید دست پیدا کند. مثلاً: مزایای شگفت‌انگیز بازاریابی درون‌گرا یا Inbound Marketing

4. اعداد

ذهن انسان محاسبه‌گر است، به همین جهت اعداد برای ما جذاب هستند. به علاوه، استفاده از اعداد در تیترها مطالعه را برای افراد آسان‌تر جلوه می‌دهد. حتی اگر مخاطب زمان یا حوصله‌ی خواندن کل مطلب را نداشته باشد، تصور می‌کند که حق انتخاب داشته و حداقل یکی از موارد ذکر شده در مقاله برایش مفید واقع خواهد شد، پس احتمال کلیک کردن روی تیتر بیش‌تر می‌شود. همچنین، استفاده از اعداد غیر رند برای مغز جذاب‌تر است. مثلاً: 11 قدم برای تست A/B

5. کلمات منطقی

استفاده از کلمات منطقی مانند دلایل، حقایق، باورها، ترفندها، اصول، تکنیک‌ها، عقاید، ایده‌ها، رازها و… سبب می‌شود مطلب خاص‌تر و منطقی‌تر جلوه کند و اعتماد مخاطب بیش‌تر به این جلب می‌شود که این مطلب دقیقاً همان مطلبی است که او انتظارش را دارد. مثلاً: CTA چیست؟ نکات مهم برای طراحی CTA خوب

6. برانگیختن احساسات

تیترهایی که احساسات مخاطب را برمی‌انگیزند، علاوه بر اینکه توجه مخاطب را به خود جلب می‌کنند، باعث می‌شوند  وی تمایل بیش‌تری برای انتشار آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی داشته باشد.

7. احساس فوریت

تیتری بنویسید که حس اورژانسی بودن و فوریت را در مخاطب بیدار کند، به طوری که احساس کند اگر بلافاصله مطلب را نخواند، مطلب مهمی را از دست خواهد داد. مثلاً:  4موضوع مهمی که در سال 2018 در دنیای رسانه‌های اجتماعی شاهد آن هستیم!

8. احساس کمیاب بودن

تیتر را به گونه‌ای انتخاب کنید که مخاطب احساس کند این مطلب را در جای دیگری پیدا نخواهد کرد. مثلاً: هر آنچه باید در مورد هویت برند، لحن برند و پرسونای برند بدانید.

9. تیترهای آموزشی و راهنماها

این‌گونه تیترها، احساس نیاز به دانستن مطالب جدید را در مخاطب برمی‌انگیزند. مثلاً: معرفی شاخص‌های ارزیابی عملکرد در اینستاگرام

10. استفاده از کلمات مختصر و مفید

بهتر است اندازه‌ی عنوان مقاله، هم برای موتورهای جست و جو مانند گوگل و هم برای انتشار در شبکه‌های اجتماعی، بهینه باشد. اندازه تیتر در صورت امکان باید از حدود 70 کاراکتر و یا 8 کلمه تجاوز نکند تا به صورت کامل در صفحه‌ی نتایج جست و جو ظاهر شود. این در حالی است که کوتاه شدن عنوان آسیبی به مفهوم آن نرساند. مثلاً: بازاریابی عصبی چیست؟

11. عنوان مرتبط با محتوا

عنوان باید کاملاً منعکس کننده‎ی منظور محتوا باشد. اگر مخاطب روی عنوان کلیک کند اما محتوا نامناسب یا بی‌ربط باشد، تجربه‌ی بدی از وب‌سایت شما خواهد داشت و دیگر به آن مراجعه نمی‌کند. مثلاً: روش‌های لینک بیلدینگ

12. استفاده از کلمات کلیدی

از کلمات کلیدی در عنوان‌ استفاده کنید تا در نتایج جست و جو بهتر ظاهر شوند. بهتر است این کلیدواژه‌ها در بخش ابتدای عنوان‌ها قرار گیرند. مثلاً: وایرال مارکتینگ چیست؟

13. بیان مشکل، راه حل و پیشنهاد

ساختار یک تیتر استاندارد از 3 بخش بیان مشکل، راه حل و پیشنهاد شما تشکیل شده است. مثلاً: نقش برندینگ در موفقیت کسب و کار.
اگر صاحب یک وب‌سایت تجاری هستید، انتخاب عناوین مناسب را جدی بگیرید. شما می‌توانید همواره عناوین خود را بهینه‌سازی کنید. برای این منظور می‌توانید از تست A/B استفاده کنید تا متوجه شوید کدام تیتر نرخ تبدیل بیش‌تری خواهد داشت.  آژانس دیجیتال مارکتینگ ماکان همواره آماده‌ی یاری رساندن به شما در زمینه‌ی طراحی و توسعه‌ی وب‌سایت و تولید محتوای وب‌سایت است.

Comments

Popular posts from this blog

بازاریابی پارتیزانی یا چریکی

امروزه مردم کمتر از گذشته از کمپین‌های بازاریابی سنتی استقبال می‌کنند و کمتر تحت تأثیر پیام‌های این کمپین‌ها قرار می‌گیرند. به‌این‌ترتیب، برای شرکت‌ها حیاتی است تا خود را از طریق روش‌های بازاریابی مدرن از سایرین متمایز نمایند. یکی از این روش‌ها، استفاده از بازاریابی چریکی است؛ روشی که بسیار بهتر، خلاقانه‌تر و نوآورانه‌تر از روش‌های بازاریابی سنتی است و توجه بیشتری را به خود جلب می‌کند. مفهوم بازاریابی چریکی، اولین بار توسط فردی آمریکایی به نام جی کنراد لوینسن (Jay Conrad Levinson) در کتابی با همین نام و در سال 1984 معرفی گردید. لوینسن مدیر سابق واحد خلاقیت شرکت تبلیغاتی جی والتر تامسون و شرکت تبلیغاتی لئو برنت بود. هدف جی از معرفی این مفهوم، کمک به شرکت‌های کوچک برای تأثیرگذاری‌های بزرگ با هزینه‌ای اندک بود. پس‌ازآن، شرکت‌های بزرگ با هزینه‌های زیاد شروع به استفاده از این مفهوم بازاریابی نمودند که سبب به‌وجود آمدن حجم انبوهی از کمپین‌های تبلیغاتی شد. کتاب بازاریابی چریکی با 21 میلیون فروش، به‌عنوان یکی از 25 کتاب برتر کسب‌وکار تایم معرفی گردید. بازاریابی پارتیزانی با نام‌های دیگری ...

تفاوت‌ها و شباهت‌های مدیریت ارتباط با مشتری و مدیریت تجربه مشتری

مدیریت ارتباط با مشتری – Customer Relationship Management CRM یا مدیریت ارتباط با مشتری، مجموع استراتژی‌ها و دستورالعمل‌هایی است که از آنها برای مدیریت تعامل با مشتری، استفاده می‌شود. هدف، بالا بردن کیفیت تعامل و حفظ مشتری است. CRM به ما کمک می‌کند تا با مشتری در ارتباط باشیم، نیازهای او را حدس بزنیم و برای کسب رضایت او، سطح بالاتری از خدمات را ارائه کنیم. در نهایت، فروش، بازاریابی و پشتیبانی مشتری را به واسطه تجزیه و تحلیل داده‌ها برایمان به ارمغان می‌آورد. مدیریت تجربه مشتری – Customer Experience Management CEM یا CXM مجموع فرآیند‌هایی است برای نظارت و بهبود تجربه مشتری در قبال خدماتی که از سمت ما ارائه می‌شود. مدیریت تجربه مشتری به واسطه جمع‌آوری و ثبت رفتار مشتری‌، می‌تواند یک تجربه شخصی متفاوت را برای او رقم بزند. درحالی که CRM روی مدیریت ارتباط با مشتری تمرکز دارد، CEM عمیق‌تر روی تجربه مشتری تمرکز می‌کند تا سلیقه واقعی او را بشناسد. هدف CEM جمع‌آوری و مدیریت اطلاعات مربوط به مشتری، برای ایجاد تجربه متفاوت و به ارمغان آوردن مشتری وفادار است. در این فرآیند توجه به نظر مشتری...

لحظه‌های حقیقت

در این بلاگ قصد داریم به لحظه‌های حقیقت که پیشتر به آنها پرداخته‌ایم، نگاهی اجمالی داشته باشیم. در ابتدا بهتر است بدانیم که لحظه اول و دوم حقیقت در سال 2005 توسط آلن جورج لفلی مدیرعامل شرکت پی اند جی مطرح شد و بعدتر در سال 2011 گوگل لحظه صفرم حقیقت را ارائه کرد. لحظه قبل از صفر حقیقت اولین لحظه‌ای که به آن می‌پردازیم، لحظه قبل از لحظه صفرم است؛ زمانی که مشتری نیاز بالقوه دارد و هنوز شروع به جستجو نکرده است؛ لحظه‌ای قبل از اینکه مشتری تصمیم بگیرد، دلیلی برای انتخاب ما داشته باشد و از میان رقبا به سمت ما تمایل پیدا کند. در این لحظه می‌توانیم برای مخاطبان‌مان نیازی جدید را ایجاد کنیم. برای مثال شرکت اپل در سال 2010 با وجود گوشی‌های هوشمند و همچنین لپ‌تاپ، آیپد را به بازار معرفی کرد و نیاز جدیدی را در مخاطبان خود شکل داد. لحظه صفرم حقیقت لحظه بعدی اصطلاحی است که توسط گوگل ارائه شد؛  لحظه صفرم حقیقت . زمانی که فرد برای استفاده از یک کالا یا خدمت درباره آن در موتورهای جستجو به تحقیق می‌پردازد و از نظر دیگر افراد تاثیر می‌پذیرد. طبق آمار ارائه شده توسط گوگل، 88% از افراد در آمریک...