Skip to main content

معرفی چند نمونه محتوای وایرال

وایرال مارکتینگ یا بازاریابی ویروسی، یکی از روش‌های بازاریابی است که در آن محتوا همانند ویروس‌ها، با سرعت زیاد؛ هزاران و بلکه میلیون‌ها بار تکثیر می‌شود. نکته‌ی مهم در مورد این روش بازاریابی این است که مخاطب نقش اصلی را در به اشتراک‌گذاری محتوای شما ایفا می‌کند.
انتشار محتوا در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌هایی مانند YouTube با سرعت بسیار بالا و بدون پرداخت هزینه صورت می‌گیرد. وجود این مزیت سبب شده‌است که بسیاری از برندهای معروف و ایده‌پردازها از این ویژگی بهره‌مند شوند و جهت وایرال کردن تبلیغات خود محتوایی هدفمند تولید کنند. در ادامه به چند نمونه محتوای وایرال شده در سال‌های اخیر اشاره خواهیم کرد:

1. Volvo Trucks

شرکت Volvo Trucks برای نشان دادن ویژگی‌های جدید کامیون‌های خود اقدام به ساخت وایرال ویدیوهای سریالی کرده است. ششمین قسمت از این سری ویدیوها در سال 2014 در مورد ثبات و دقت سیستم فرمان دینامیکی و هندلینگ عالی کامیون‌های ولوو است. این ویدیو حدود 19 میلیون بازدید داشته است.

2. Coca-Cola

شرکت کوکاکولا جهت نشان دادن حس همبستگی با مسلمانان روزه‌دار در ماه رمضان، کمپین‌های تبلیغاتی Ramadan را اجرا می‌کند. وایرال ویدیوی زیر در رمضان 2018 ساخته شده و تا کنون حدود 3 میلیون بازدید داشته‌است.

3. SAMSUNG

در مراسم اسکار 2014، شرکت سامسونگ با یک استراتژی تبلیغاتی از پیش تعیین شده و با کمک مجری مشهور تلویزیون، Ellen DeGeneres گوشی را جهت گرفتن سلفی در اختیار Bradley cooper قرار داد و بلافاصله عکس را در توییتر منتشر کرد. این سلفی مشهور بیش از 3 میلیون بار ریتوییت شد. این کمپین تبلیغاتی برای گوشی Galaxy S3 در حدود 20 میلیون دلار هزینه و ویدیوی آن در You tube بیش از 9 میلیون بازدید داشته است.

4. .Blend Tech co

شرکت Blend Tech از سال 2007 تا کنون با اجرای کمپین تبلیغاتی Will It Blend? اقدام به ساخت ویدیوهای وایرال سریالی کرده که در آن اجسام مختلف را توسط دستگاه مخلوط‌کن خرد می‌کند تا قدرت دستگاه را به رخ بکشد. از جمله اشیاء انتخاب شده، گوشی‌های آیفون بوده‌اند که با توجه به مقاومتشان کاملاً در دستگاه خرد شدند. ویدیوی زیر مربوط به خرد کردن گوشی iPhone X با دستگاه مخلوط‌کن در سال 2018با نزدیک به 0.4 میلیون بازدید است:

5. Adidas

شرکت Adidas در سال 2017 ویدیویی تبلیغاتی با نامBreak Free ساخته است. این ویدیو با الهام از زندگی یکنواخت و ملال‌آور یک پیرمرد ساخته شده که تغییر مسیر زندگی‌اش را با پوشیدن یک جفت کفش آدیداس شروع می‌کند. این ویدیو در حدود 14 میلیون بازدید 

Comments

Popular posts from this blog

بازاریابی پارتیزانی یا چریکی

امروزه مردم کمتر از گذشته از کمپین‌های بازاریابی سنتی استقبال می‌کنند و کمتر تحت تأثیر پیام‌های این کمپین‌ها قرار می‌گیرند. به‌این‌ترتیب، برای شرکت‌ها حیاتی است تا خود را از طریق روش‌های بازاریابی مدرن از سایرین متمایز نمایند. یکی از این روش‌ها، استفاده از بازاریابی چریکی است؛ روشی که بسیار بهتر، خلاقانه‌تر و نوآورانه‌تر از روش‌های بازاریابی سنتی است و توجه بیشتری را به خود جلب می‌کند. مفهوم بازاریابی چریکی، اولین بار توسط فردی آمریکایی به نام جی کنراد لوینسن (Jay Conrad Levinson) در کتابی با همین نام و در سال 1984 معرفی گردید. لوینسن مدیر سابق واحد خلاقیت شرکت تبلیغاتی جی والتر تامسون و شرکت تبلیغاتی لئو برنت بود. هدف جی از معرفی این مفهوم، کمک به شرکت‌های کوچک برای تأثیرگذاری‌های بزرگ با هزینه‌ای اندک بود. پس‌ازآن، شرکت‌های بزرگ با هزینه‌های زیاد شروع به استفاده از این مفهوم بازاریابی نمودند که سبب به‌وجود آمدن حجم انبوهی از کمپین‌های تبلیغاتی شد. کتاب بازاریابی چریکی با 21 میلیون فروش، به‌عنوان یکی از 25 کتاب برتر کسب‌وکار تایم معرفی گردید. بازاریابی پارتیزانی با نام‌های دیگری ...

تفاوت‌ها و شباهت‌های مدیریت ارتباط با مشتری و مدیریت تجربه مشتری

مدیریت ارتباط با مشتری – Customer Relationship Management CRM یا مدیریت ارتباط با مشتری، مجموع استراتژی‌ها و دستورالعمل‌هایی است که از آنها برای مدیریت تعامل با مشتری، استفاده می‌شود. هدف، بالا بردن کیفیت تعامل و حفظ مشتری است. CRM به ما کمک می‌کند تا با مشتری در ارتباط باشیم، نیازهای او را حدس بزنیم و برای کسب رضایت او، سطح بالاتری از خدمات را ارائه کنیم. در نهایت، فروش، بازاریابی و پشتیبانی مشتری را به واسطه تجزیه و تحلیل داده‌ها برایمان به ارمغان می‌آورد. مدیریت تجربه مشتری – Customer Experience Management CEM یا CXM مجموع فرآیند‌هایی است برای نظارت و بهبود تجربه مشتری در قبال خدماتی که از سمت ما ارائه می‌شود. مدیریت تجربه مشتری به واسطه جمع‌آوری و ثبت رفتار مشتری‌، می‌تواند یک تجربه شخصی متفاوت را برای او رقم بزند. درحالی که CRM روی مدیریت ارتباط با مشتری تمرکز دارد، CEM عمیق‌تر روی تجربه مشتری تمرکز می‌کند تا سلیقه واقعی او را بشناسد. هدف CEM جمع‌آوری و مدیریت اطلاعات مربوط به مشتری، برای ایجاد تجربه متفاوت و به ارمغان آوردن مشتری وفادار است. در این فرآیند توجه به نظر مشتری...

لحظه‌های حقیقت

در این بلاگ قصد داریم به لحظه‌های حقیقت که پیشتر به آنها پرداخته‌ایم، نگاهی اجمالی داشته باشیم. در ابتدا بهتر است بدانیم که لحظه اول و دوم حقیقت در سال 2005 توسط آلن جورج لفلی مدیرعامل شرکت پی اند جی مطرح شد و بعدتر در سال 2011 گوگل لحظه صفرم حقیقت را ارائه کرد. لحظه قبل از صفر حقیقت اولین لحظه‌ای که به آن می‌پردازیم، لحظه قبل از لحظه صفرم است؛ زمانی که مشتری نیاز بالقوه دارد و هنوز شروع به جستجو نکرده است؛ لحظه‌ای قبل از اینکه مشتری تصمیم بگیرد، دلیلی برای انتخاب ما داشته باشد و از میان رقبا به سمت ما تمایل پیدا کند. در این لحظه می‌توانیم برای مخاطبان‌مان نیازی جدید را ایجاد کنیم. برای مثال شرکت اپل در سال 2010 با وجود گوشی‌های هوشمند و همچنین لپ‌تاپ، آیپد را به بازار معرفی کرد و نیاز جدیدی را در مخاطبان خود شکل داد. لحظه صفرم حقیقت لحظه بعدی اصطلاحی است که توسط گوگل ارائه شد؛  لحظه صفرم حقیقت . زمانی که فرد برای استفاده از یک کالا یا خدمت درباره آن در موتورهای جستجو به تحقیق می‌پردازد و از نظر دیگر افراد تاثیر می‌پذیرد. طبق آمار ارائه شده توسط گوگل، 88% از افراد در آمریک...