Skip to main content

روش‌های لینک بیلدینگ

در مقاله‌ی قبل با تعریف لینک بیلدینگ و معیارهای ساخت لینک آشنا شدید. لینک بیلدینگ خارجی به معنای دریافت لینک از یک وب‌سایت به وب‌سایت خودتان و لینک بیلدینگ داخلی، لینک کردن صفحات مرتبط وب‌سایت به یکدیگر می‌باشد. در این مقاله به روش‌های لینک بیلدینگ اشاره خواهیم کرد.

وبلاگ نویسی مهمان

اگر یک نویسنده‌ی معروف هستید و یا قادرید مقالات باکیفیت بنویسید، بسیاری از وب‌سایت‌های مشهور حاضر به انتشار مقاله‌ی شما به عنوان وبلاگ نویس مهمان هستند. با این کار، علاوه بر دریافت لینک، محتوایی باکیفیت تولید کرده‌اید که از نظر گوگل ارزشمند است. در حالت مهمان معکوس، شما از نویسندگان وب‌سایت‌های معروف درخواست می‌کنید که برای وبلاگتان مقاله بنویسند. . از این طریق همزمان به یک محتوای مفید و لینک معتبر از آن وب‌سایت معروف دست خواهید یافت.

انتشار محتوای Ego-Bait

محتوایEgo-Bait ، با هدف برانگیختن احساسات مثبت درونی افراد تولید می‌شود. غالباً در این محتوا، از نام اینفلوئنسرها و برندها استفاده می‌شود. برای مثال، در یک حوزه‌ی معیّن می‌توانیم لیستی از مقالات شاخص افراد مشهور، فعالیت‌های اینفلوئنسرها و یا برندهای موفق را تهیه کنیم، به صفحات آنان لینک دهیم و حتی تصویری از صفحه‌ی وب‌سایت آن‌ها را در مقاله قرار دهیم. با این کار، حس ارزشمند بودن را به افراد القا خواهیم کرد. در نتیجه، آنان تمایل بیشتری جهت به اشتراک گذاشتن لینک مطلب ما با مخاطبان خود خواهند داشت.
لینک‌های خراب، لینک‌هایی هستند که به دلایلی قابل استفاده نیستند. از جمله این دلایل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • قرار دادن آدرس (URL) اشتباه برای لینک، توسط مدیر وب‌سایت
  • عدم وجود صفحه‌ی مقصد (خطای 404)
  • حذف شدن سایت مقصد
شما می‌توانید جهت یافتن لینک‌های خراب، از ابزار گوگل وب مستر استفاده کنید و لینک‌های جدید را ریدایرکت نمایید. در صورت لزوم می‌توانید محتوای جدیدی متناسب با لینک ایجاد کنید.
با انجام روش‌های زیر، می‌توانید بخشی از محتوای بدون لینک وب‌سایت خود را در سایت‌های دیگر بیابید و از مدیر آن وب‌سایت لینک درخواست کنید.

ذکر نام برند بدون لینک کردن

گاهی افراد بدون لینک کردن نام برندتان، در مورد شما مطالبی می‌نویسند. به کمک ابزاری مانند Google Alerts می‌توانید این نوع مطالب را یافته و با ارسال ایمیل از نویسنده بخواهید شما را لینک کند.

تصاویر بدون لینک

گاهی اوقات افراد از تصاویر موجود در محتوای شما بدون لینک دادن استفاده می‌کنند. می‌توانید با استفاده از ابزار Google Image دریابید چه کسانی از تصویر شما استفاده کرده‌اند و سپس از طریق ایمیل از نویسنده درخواست کنید لینک سایت شما را به عنوان منبع اصلی عکس قرار دهد.
لینک‌های داخلی، در واقع لینک‌هایی هستند که صفحات داخلی یک وب‌سایت را به هم متصل می‌کنند. لینک‌های داخلی تاثیر بسزایی در سئوی وب‌سایت دارند. بیش‌تر سایت‌ها یک صفحه‌ی مرکزی دارند که دیگر صفحات به صورت شاخه‌ای به آن متصل می‌شوند. ربات‌های خزنده‌ی گوگل به ترتیب لینک‌ها را بررسی وایندکس می‌کنند. در صورتیکه صفحات داخلی یک سایت به هم لینک شده باشند، محتوای بیشتری از صفحات سایت توسط گوگل بررسی می‌شود.
به علاوه، وجود لینک‌های داخلی در سایت باعث می‌شود سلسله مراتب محتوای سایت به راحتی توسط مخاطبان دیده شده و بتوانند به راحتی مطالب مرتبط را دنبال کنند. در نتیجه Bounce Rate کاهش پیدا کرده و کاربران از کسب اطلاعات جامع و مرتبط، رضایت بیشتری خواهند داشت. در راستای لینک بیلدینگ داخلی می‌توان به مثال‌های زیر اشاره کرد:
  • با کلمات کلیدی، مقالات مرتبط بلاگ را به یکدیگر لینک کنید.
  • از بخش مقالات مرتبط در پایین صفحه استفاده کنید.
  • لینک مطالب مرتبط با مقاله را جهت مطالعه‌ی بیش‌تر در جای مناسبی میان پاراگراف‌ها قرار دهید.
  • لینک مقالات محبوب بلاگ را در دسترس کاربران قرار دهید.
  • برای مطالب مرتبط و به هم پیوسته پیلارپیج بسازید.
  • خدمات مرتبط خود را در سایت به هم لینک کنید.
روش‌های لینک بیلدینگ
در صورتیکه لینک بیلدینگ و روند تولید محتوا با رویکردی هدفمند پیش رود، رفته رفته تاثیر شگرفی در سئو خواهد داشت. تیم حرفه‌ای آژانس دیجیتال مارکتینگ ماکان، در راستای ارائه‌ی خدمات طراحی و توسعه‌ی وب‌سایت، در سئو شما را یاری خواهد کرد.

Comments

Popular posts from this blog

بازاریابی پارتیزانی یا چریکی

امروزه مردم کمتر از گذشته از کمپین‌های بازاریابی سنتی استقبال می‌کنند و کمتر تحت تأثیر پیام‌های این کمپین‌ها قرار می‌گیرند. به‌این‌ترتیب، برای شرکت‌ها حیاتی است تا خود را از طریق روش‌های بازاریابی مدرن از سایرین متمایز نمایند. یکی از این روش‌ها، استفاده از بازاریابی چریکی است؛ روشی که بسیار بهتر، خلاقانه‌تر و نوآورانه‌تر از روش‌های بازاریابی سنتی است و توجه بیشتری را به خود جلب می‌کند. مفهوم بازاریابی چریکی، اولین بار توسط فردی آمریکایی به نام جی کنراد لوینسن (Jay Conrad Levinson) در کتابی با همین نام و در سال 1984 معرفی گردید. لوینسن مدیر سابق واحد خلاقیت شرکت تبلیغاتی جی والتر تامسون و شرکت تبلیغاتی لئو برنت بود. هدف جی از معرفی این مفهوم، کمک به شرکت‌های کوچک برای تأثیرگذاری‌های بزرگ با هزینه‌ای اندک بود. پس‌ازآن، شرکت‌های بزرگ با هزینه‌های زیاد شروع به استفاده از این مفهوم بازاریابی نمودند که سبب به‌وجود آمدن حجم انبوهی از کمپین‌های تبلیغاتی شد. کتاب بازاریابی چریکی با 21 میلیون فروش، به‌عنوان یکی از 25 کتاب برتر کسب‌وکار تایم معرفی گردید. بازاریابی پارتیزانی با نام‌های دیگری ...

تفاوت‌ها و شباهت‌های مدیریت ارتباط با مشتری و مدیریت تجربه مشتری

مدیریت ارتباط با مشتری – Customer Relationship Management CRM یا مدیریت ارتباط با مشتری، مجموع استراتژی‌ها و دستورالعمل‌هایی است که از آنها برای مدیریت تعامل با مشتری، استفاده می‌شود. هدف، بالا بردن کیفیت تعامل و حفظ مشتری است. CRM به ما کمک می‌کند تا با مشتری در ارتباط باشیم، نیازهای او را حدس بزنیم و برای کسب رضایت او، سطح بالاتری از خدمات را ارائه کنیم. در نهایت، فروش، بازاریابی و پشتیبانی مشتری را به واسطه تجزیه و تحلیل داده‌ها برایمان به ارمغان می‌آورد. مدیریت تجربه مشتری – Customer Experience Management CEM یا CXM مجموع فرآیند‌هایی است برای نظارت و بهبود تجربه مشتری در قبال خدماتی که از سمت ما ارائه می‌شود. مدیریت تجربه مشتری به واسطه جمع‌آوری و ثبت رفتار مشتری‌، می‌تواند یک تجربه شخصی متفاوت را برای او رقم بزند. درحالی که CRM روی مدیریت ارتباط با مشتری تمرکز دارد، CEM عمیق‌تر روی تجربه مشتری تمرکز می‌کند تا سلیقه واقعی او را بشناسد. هدف CEM جمع‌آوری و مدیریت اطلاعات مربوط به مشتری، برای ایجاد تجربه متفاوت و به ارمغان آوردن مشتری وفادار است. در این فرآیند توجه به نظر مشتری...

لحظه‌های حقیقت

در این بلاگ قصد داریم به لحظه‌های حقیقت که پیشتر به آنها پرداخته‌ایم، نگاهی اجمالی داشته باشیم. در ابتدا بهتر است بدانیم که لحظه اول و دوم حقیقت در سال 2005 توسط آلن جورج لفلی مدیرعامل شرکت پی اند جی مطرح شد و بعدتر در سال 2011 گوگل لحظه صفرم حقیقت را ارائه کرد. لحظه قبل از صفر حقیقت اولین لحظه‌ای که به آن می‌پردازیم، لحظه قبل از لحظه صفرم است؛ زمانی که مشتری نیاز بالقوه دارد و هنوز شروع به جستجو نکرده است؛ لحظه‌ای قبل از اینکه مشتری تصمیم بگیرد، دلیلی برای انتخاب ما داشته باشد و از میان رقبا به سمت ما تمایل پیدا کند. در این لحظه می‌توانیم برای مخاطبان‌مان نیازی جدید را ایجاد کنیم. برای مثال شرکت اپل در سال 2010 با وجود گوشی‌های هوشمند و همچنین لپ‌تاپ، آیپد را به بازار معرفی کرد و نیاز جدیدی را در مخاطبان خود شکل داد. لحظه صفرم حقیقت لحظه بعدی اصطلاحی است که توسط گوگل ارائه شد؛  لحظه صفرم حقیقت . زمانی که فرد برای استفاده از یک کالا یا خدمت درباره آن در موتورهای جستجو به تحقیق می‌پردازد و از نظر دیگر افراد تاثیر می‌پذیرد. طبق آمار ارائه شده توسط گوگل، 88% از افراد در آمریک...