Skip to main content

لینک بیلدینگ چیست؟

لینک بیلدینگ به فرآیندی گفته می‌شود که از یک وب‌سایت به وب‌سایت خودتان، لینک دریافت می‌کنید. اگر تجارت و کسب و کار شما به اینترنت بستگی دارد، بدون شک به دانش ایجاد لینک‌های با کیفیت نیاز خواهید داشت. دریافت لینک‌های معتبر و با کیفیت، گامی بسیار مهم در بهینه‌سازی سایت شماست.
لینک‌ بیلدینگ می‌تواند از نوع داخلی نیز باشد، به این مفهوم که صفحات مرتبط یک سایت را به یکدیگر لینک کند. به طور کلی، لینک‌های خارجی و داخلی در یافتن صفحات جدید و همچنین رتبه‌بندی سایت‌ها، به کمک موتورهای جست و جو می‌شتابند. هرچه محتوای سایت شما باکیفیت‌تر، لینک بیلدینگ داخلی قوی‌تر و تعداد لینک‌ها از سایت‌های معتبر به سایت شما بیشتر باشد، ربات‌های خزنده‌ی گوگل محتوای بیشتری را بررسی کرده و به وب‌سایت شما در نتایج جست و جو، رتبه‌ی بالاتری اختصاص خواهند داد. بالا رفتن رتبه‌ی سایت شما از طریق لینک بیلدینگ امری زمان‌بر است، اما در دراز مدت نتایج شگفت‌انگیزی برای کسب و کار شما به ارمغان خواهد آورد. افزایش ترافیک وب‌سایت، برندسازی و برقراری ارتباط با وبلاگ‌های مرتبط با کسب و کار شما، از مزایای دریافت لینک‌‌های معتبر است.

دریافت لینک‌های طبیعی

جذابیت و ارزش محتوای موجود در وب‌سایت شما باعث می‌شود که بدون نیاز به تلاش بسیار، وب‌سایت‌های دیگر به وب‌سایت شما لینک دهند و یا افراد، مطالب شما را در شبکه‌های اجتماعی خود بازنشر کنند. لینک‌های طبیعی از نظر گوگل، بهترین و ارزشمندترین نوع لینک‌ها هستند.
در این روش متداول، شما از وب‌سایت‌هایی که مرتبط با کسب و کار شما هستند، تقاضا می‌کنید که لینک وب‌سایت شما را درون سایت خود قرار دهند. کیفیت بالای محتوای شما تا حد بسیار زیادی در این امر تاثیرگذار است.
لینک‌های Self-Created ، لینک هایی هستند که توسط شما در وب‌سایت دیگران ایجاد می‌شوند. این لینک‌ها می‌توانند بر روی قسمت دیدگاه‌های یک وبلاگ و یا پست‌های فروم‌ها ایجاد شوند. از نظر گوگل این نوع لینک ‌بیلدینگ ارزشمند نیست، چرا که غالباً این نوع ساخت لینک، یکی از روش‌های کلاه سیاه است، به این معنا که نویسنده سعی دارد محتوایی نامرتبط و بی‌ارزش را به عنوان محتوایی مرتبط و ارزشمند به موتور جست و جو معرفی کند. به علاوه، در بسیاری موارد متخصصان سئوی کلاه سیاه، لینک‌های مورد نیاز خود را خریداری می‌کنند. گوگل با معرفی آپدیت پنگوئن در سال 2012 این نوع لینک‌ها را بی‌ارزش می‌شمارد و حتی جرایمی برای آن در نظر گرفته است.
به منظور دریافتن ارزش لینک‌ها باید با معیارهای ساخت و تجزیه و تحلیل لینک آشنا باشید.

قدرت دامنه یا Domain Authority

قدرت دامنه یا Domain Authority، معیاری برای نشان دادن ارزش کل دامنه/سایت است که توسط Moz توسعه یافته است. امتیاز قدرت دامنه بین 0 تا 100 نمایش داده می‌شود. در این راستا فاکتورهای بسیاری از جمله میزان کیفیت محتوا، تعداد و کیفیت لینک‌های خارجی، تعداد بازدید و میانگین مدت زمان استفاده‌ی کاربران از سایت در نظر گرفته می‌شوند.

قدرت صفحات سایت یا Page Authority

برخی مواقع، لازم است لینک سایت شما به یک صفحه‌ی موجود در یک وب‌سایت، مانند یک لیست مرتبط، اضافه شود. پیش از این کار، باید قدرت صفحه‌ی مورد نظر را ارزیابی کنید تا دریابید آیا گرفتن لینک از آن سایت ارزشمند است یا خیر. برای این منظور باید اعتبار صفحه ارزیابی شود. فاکتورهای ارزیابی اعتبار صفحه مشابه اعتبار دامنه است، با این تفاوت که تنها بر روی یک صفحه اعمال می‌شوند. به میزانی که اعتبار صفحه بیش‌تر باشد، برای سئو مفیدتر خواهد بود. می‌توان از ابزار MozBar برای ارزیابی قدرت دامنه و قدرت صفحه استفاده کرد.

متن لینک

متن لینک (Anchor Text)، موضوع صفحه‌ی لینک شده را به گوگل معرفی می‌کند. سعی کنید لینک‌هایی با متن یکسان نسازید و از کلمات کلیدی محتوا به عنوان متن لینک استفاده کنید. بهتر است بدانید به علت بهینه‌سازی بیش از حد لینک‌ها توسط سئوکاران، متن لینک مانند گذشته بر سئو تاثیری ندارد.

تعداد لینک‌ها

شما همواره باید تعداد لینک‌های ساخته شده را بررسی کنید. این موضوع در جهت آگاهی از میزان پیشرفت شما در زمینه‌ی لینک بیلدینگ و همچنین مقایسه کردن وب‌سایت خود با وب‌سایت‌های رقیب اهمیت دارد. با این حال، باید بدانید کیفیت لینک‌ها از کمیت آنها ارزش بیشتری خواهد داشت. برای اندازه‌گیری تعداد و کیفیت لینک‌ها می‌توان از ابزار link Explorer استفاده کرد.
در نظر داشته باشید، تعداد دامنه‌هایی که به سایت ما لینک داده‌اند، از تعداد لینک‌ها برای گوگل ارزشمندتر است. در واقع از دیدگاه گوگل هر سایت یا هر دامنه، یک رأی محسوب می‌شود و غالباً ایجاد چندین لینک در یک دامنه ارزش چندانی نخواهد داشت.

ساخت لینک در صفحات مرتبط با کسب و کار

ساخت لینک‌های با کیفیت در وب‌سایت‌های مرتبط با کسب و کار، نه تنها برای رتبه‌بندی گوگل ارزشمند است، بلکه در افزایش ترافیک وب‌سایت و تعداد مشتریان نقش بسزایی دارد.
بهتر است جهت دسترسی بهتر کاربران، لینک‌هایی که در وب‌سایت‌های دیگر ایجاد می‌کنیم، در بدنه‌ی اصلی و یا در بالای صفحه قرار گیرند. معمولاً افراد کمتر به فوتر صفحات توجه می‌کنند. به علاوه، گوگل می‌تواند موقعیت لینک‌ها را در صفحه شناسایی کند. غالباً لینک‌های خریداری شده در سایدبار قرار می‌گیرند. بنابراین، از نظر گوگل لینک‌هایی که در فوتر و سایدبار قرار دارند، دارای ارزش کمتری هستند. همچنین اگر بیش از 50% از لینک‌ها در سایدبار یا فوتر قرار داشته باشند، نشان می‌دهد در لینک بیلدینگ ضعیف عمل کرده‌اید.
برای آشنایی با روش‌های لینک‌ بیلدینگ می‌توانید مقاله‌ی بعدی را مطالعه کنید

Comments

Popular posts from this blog

بازاریابی پارتیزانی یا چریکی

امروزه مردم کمتر از گذشته از کمپین‌های بازاریابی سنتی استقبال می‌کنند و کمتر تحت تأثیر پیام‌های این کمپین‌ها قرار می‌گیرند. به‌این‌ترتیب، برای شرکت‌ها حیاتی است تا خود را از طریق روش‌های بازاریابی مدرن از سایرین متمایز نمایند. یکی از این روش‌ها، استفاده از بازاریابی چریکی است؛ روشی که بسیار بهتر، خلاقانه‌تر و نوآورانه‌تر از روش‌های بازاریابی سنتی است و توجه بیشتری را به خود جلب می‌کند. مفهوم بازاریابی چریکی، اولین بار توسط فردی آمریکایی به نام جی کنراد لوینسن (Jay Conrad Levinson) در کتابی با همین نام و در سال 1984 معرفی گردید. لوینسن مدیر سابق واحد خلاقیت شرکت تبلیغاتی جی والتر تامسون و شرکت تبلیغاتی لئو برنت بود. هدف جی از معرفی این مفهوم، کمک به شرکت‌های کوچک برای تأثیرگذاری‌های بزرگ با هزینه‌ای اندک بود. پس‌ازآن، شرکت‌های بزرگ با هزینه‌های زیاد شروع به استفاده از این مفهوم بازاریابی نمودند که سبب به‌وجود آمدن حجم انبوهی از کمپین‌های تبلیغاتی شد. کتاب بازاریابی چریکی با 21 میلیون فروش، به‌عنوان یکی از 25 کتاب برتر کسب‌وکار تایم معرفی گردید. بازاریابی پارتیزانی با نام‌های دیگری ...

تفاوت‌ها و شباهت‌های مدیریت ارتباط با مشتری و مدیریت تجربه مشتری

مدیریت ارتباط با مشتری – Customer Relationship Management CRM یا مدیریت ارتباط با مشتری، مجموع استراتژی‌ها و دستورالعمل‌هایی است که از آنها برای مدیریت تعامل با مشتری، استفاده می‌شود. هدف، بالا بردن کیفیت تعامل و حفظ مشتری است. CRM به ما کمک می‌کند تا با مشتری در ارتباط باشیم، نیازهای او را حدس بزنیم و برای کسب رضایت او، سطح بالاتری از خدمات را ارائه کنیم. در نهایت، فروش، بازاریابی و پشتیبانی مشتری را به واسطه تجزیه و تحلیل داده‌ها برایمان به ارمغان می‌آورد. مدیریت تجربه مشتری – Customer Experience Management CEM یا CXM مجموع فرآیند‌هایی است برای نظارت و بهبود تجربه مشتری در قبال خدماتی که از سمت ما ارائه می‌شود. مدیریت تجربه مشتری به واسطه جمع‌آوری و ثبت رفتار مشتری‌، می‌تواند یک تجربه شخصی متفاوت را برای او رقم بزند. درحالی که CRM روی مدیریت ارتباط با مشتری تمرکز دارد، CEM عمیق‌تر روی تجربه مشتری تمرکز می‌کند تا سلیقه واقعی او را بشناسد. هدف CEM جمع‌آوری و مدیریت اطلاعات مربوط به مشتری، برای ایجاد تجربه متفاوت و به ارمغان آوردن مشتری وفادار است. در این فرآیند توجه به نظر مشتری...

لحظه‌های حقیقت

در این بلاگ قصد داریم به لحظه‌های حقیقت که پیشتر به آنها پرداخته‌ایم، نگاهی اجمالی داشته باشیم. در ابتدا بهتر است بدانیم که لحظه اول و دوم حقیقت در سال 2005 توسط آلن جورج لفلی مدیرعامل شرکت پی اند جی مطرح شد و بعدتر در سال 2011 گوگل لحظه صفرم حقیقت را ارائه کرد. لحظه قبل از صفر حقیقت اولین لحظه‌ای که به آن می‌پردازیم، لحظه قبل از لحظه صفرم است؛ زمانی که مشتری نیاز بالقوه دارد و هنوز شروع به جستجو نکرده است؛ لحظه‌ای قبل از اینکه مشتری تصمیم بگیرد، دلیلی برای انتخاب ما داشته باشد و از میان رقبا به سمت ما تمایل پیدا کند. در این لحظه می‌توانیم برای مخاطبان‌مان نیازی جدید را ایجاد کنیم. برای مثال شرکت اپل در سال 2010 با وجود گوشی‌های هوشمند و همچنین لپ‌تاپ، آیپد را به بازار معرفی کرد و نیاز جدیدی را در مخاطبان خود شکل داد. لحظه صفرم حقیقت لحظه بعدی اصطلاحی است که توسط گوگل ارائه شد؛  لحظه صفرم حقیقت . زمانی که فرد برای استفاده از یک کالا یا خدمت درباره آن در موتورهای جستجو به تحقیق می‌پردازد و از نظر دیگر افراد تاثیر می‌پذیرد. طبق آمار ارائه شده توسط گوگل، 88% از افراد در آمریک...