Skip to main content

نتایج شگفت‌انگیز دیجیتال مارکتینگ تنها در 8 مرحله (بخش اول)

بسیاری از استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای نوپا، بودجه‌‌ای کم و منابعی محدود به مبحث بازاریابی اختصاص می‌دهند. به‌همین دلیل است که صاحبان کسب‌وکارها به‌دنبال کانال‌های بازاریابی مقرون‌به‌صرفه و ارزان هستند. امروزه بازاریابی دیجیتال، ابزاری ارزان و موثر در ارتقاء کسب‌وکارها می‌باشد. استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال، باعث رشد درآمد کسب‌وکارها می‌شود؛ به‌گونه‌ای که تاثیر این استراتژی‌ها بر کسب‌وکارها در سال‌های اخیر 2.8 برابر شده‌است. همچنین، بازاریابی دیجیتال منجر به رشد 3.3 برابری کسب‌وکارهای کوچک و متوسط شده‌است. بنابراین برای تغییر استراتژی‌های سنتی بازاریابی به بازاریابی دیجیتال هرچه زودتر باید دست‌به‌کار شد. ما در این مقاله، 8 راه برای رسیدن هرچه سریع‌تر به اهداف بزرگ در بازاریابی دیجیتال به شما پیشنهاد می‌دهیم.

1.مرور و اصلاح استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ

اکثر کسب‌وکارها بعد از چندسال، به استراتژی‌های غلطی که در مسیر بازاریابی خود استفاده کرده‌اند، پی می‌برند. اگر کسب‌وکار شما طی دوره‌های مختلف نتایج مشابه و بی‌ثمری داشت، باید در استراتژی‌ها و برنامه‌های خود تجدید نظر کنید. خوب‌است بدانید که دنیای وسیع دیجیتال، به‌طور مداوم در حال تکامل است؛ حتی ممکن است متدها و روش‌هایی را که در سال گذشته استفاده می‌کردید، در سال آینده به‌کار نیاید و نتایج مطلوبی را مشاهده نکنید. به‌دست آوردن نتایج خوب و موثر مستلزم برنامه‌ریزی و اجرای استراتژی‌های به‌روز و جدید است. یکی از محبوب‌ترین و موثرترین این راه‌ها، این‌است که ابتدا مفهوم «قانون هفتگانه» را در بازاریابی دیجیتال به‌خوبی درک کنید. این قانون عملا بیان می‌کند که کسب‌وکار شما می‌بایست حداقل 7 مرتبه در معرض دید مشتری قرار بگیرد تا برند شما نزد مشتریان، شناخته‌شده و قابل اعتماد باشد.

2.ایجاد بخش بازاریابی دیجیتال برای کسب‌وکارتان

برای اجرای استراتژی‌های جدید، می‌بایست تیم بازاریابی دیجیتال تشکیل دهید؛ در غیر این‌صورت می‌توانید با یک شرکت دیجیتال مارکتینگ خبره قرارداد ببندید و از تجربیات آن‌ها استفاده کنید. شرکت دیجیتال مارکتینگ ماکان، با ارائه‌ی بهترین راهکارها در زمینه‌ی دیجیتال مارکتینگ و با تکیه بر تجارب موفق در زمینه‌ی برندینگ و بازاریابی دیجیتال، شما را در رسیدن به اهدافتان کمک می‌کند و مسیری هموار را در اختیار شما قرار می‌دهد. امروزه، از استراتژی‌های سنتی بازاریابی نمی‌توان انتظار نتایج مطلوبی را داشت، چراکه این استراتژی‌های سنتی، دیگر پاسخ‌گوی نیازهای مختلف مشتریان نیست و نمی‌توان به آن‌ها تکیه کرد. برخی از جدیدترین و کارآمدترین راهکارهای بازاریابی دیجیتال را در ادامه خواهیدخواند:
  • تولید محتوا: بازاریابی و تولید محتوای باکیفیت و مرتبط با برند. به‌طور پیوسته از طریق تولید محتوا با مخاطبان هدف در ارتباط باشید تا بتوانید مشتریانی وفادار داشته باشید.
  • مدیریت داده‌ها: تجزیه و تحلیل وب‌سایت، صفحات اجتماعی و سایر کانال‌های بازاریابی، اطلاعات مهم و ارزشمندی در اختیار شما قرار می‌دهد که باعث بهبود نتایج و در نتیجه، موفقیت برند شما می‌شود. تیم بازاریابی دیجیتال شما می‌بایست این اطلاعات را تجزیه و تحلیل کرده و با استفاده از نتایج آن، به افزایش کارایی برند شما کمک کند
  • مدیریت رسانه‌های اجتماعی: رسانه‌های اجتماعی، یکی از مهم‌ترین کانال‌های بازاریابی دیجیتال هستند که به‌عنوان کانالی جداگانه در عرصه‌ی دیجیتال‌مارکتینگ خودنمایی می‌کنند. رسانه‌های اجتماعی راهی سریع، ارزان و در دسترس برای ارتباط با مشتریان است.
  • ارتباط با مشتری: یکی از راه‌هایی که باعث می‌شود، کسب‌وکارتان به‌مدت طولانی در بازار حضوری اثربخش داشته‌باشد، ارتباط موثر با مشتری است. تیم بازاریابی شما می‌بایست مسئول تعاملات و ارتباط با مخاطبان هدف باشد به‌طوریکه تمام سوالات و نظرات مشتریان را به‌درستی پاسخ دهد و اعتبار برندتان را نزد مشتریان حفظ کند.

3.برندتان را در معرض دید قرار دهید.

شما باید تلاش‌های خود را در زمینه‌ی بازاریابی دیجیتال به حداکثر برسانید تا بهترین نتیجه را کسب کنید. طی تحقیقات انجام‌شده در کشور آمریکا حدود 90% افراد بالغ دارای تلفن همراه شخصی هستند که در این میان حدود 63% آن‌ها از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند و به اینترنت پرسرعت متصل هستند. همچنین، حدود 40% آن‌ها به‌دنبال محصولات و خدماتی هستند که از طریق گوشی‌های خود بتوانند از آن‌ها استفاده کنند. وبسایت شما می‌بایست برای کاربران تلفن همراه، بهینه‌سازی شده‌باشد و برای استراتژی‌های SEO هزینه و وقت زیادی صرف کنید؛ چراکه می‌تواند تاثیر مطلوبی داشته‌باشد. علاوه براین، حضور فعال و موثر در شبکه‌های اجتماعی همانند: فیس‌بوک، اینستاگرام، تلگرام، لینکدین، یوتیوب، تلگرام، گوگل‌پلاس و… باعث رشد چشمگیر برند شما خواهد شد.
پنج مرحله‌ی  دیگر تا دستیابی به نتایج شگفت‌انگیز در دیجیتال مارکتینگ باقی‌مانده است، برای شناختن آن‌ها مطلب بعدی را مطالعه فرمایید.

Comments

Popular posts from this blog

بازاریابی پارتیزانی یا چریکی

امروزه مردم کمتر از گذشته از کمپین‌های بازاریابی سنتی استقبال می‌کنند و کمتر تحت تأثیر پیام‌های این کمپین‌ها قرار می‌گیرند. به‌این‌ترتیب، برای شرکت‌ها حیاتی است تا خود را از طریق روش‌های بازاریابی مدرن از سایرین متمایز نمایند. یکی از این روش‌ها، استفاده از بازاریابی چریکی است؛ روشی که بسیار بهتر، خلاقانه‌تر و نوآورانه‌تر از روش‌های بازاریابی سنتی است و توجه بیشتری را به خود جلب می‌کند. مفهوم بازاریابی چریکی، اولین بار توسط فردی آمریکایی به نام جی کنراد لوینسن (Jay Conrad Levinson) در کتابی با همین نام و در سال 1984 معرفی گردید. لوینسن مدیر سابق واحد خلاقیت شرکت تبلیغاتی جی والتر تامسون و شرکت تبلیغاتی لئو برنت بود. هدف جی از معرفی این مفهوم، کمک به شرکت‌های کوچک برای تأثیرگذاری‌های بزرگ با هزینه‌ای اندک بود. پس‌ازآن، شرکت‌های بزرگ با هزینه‌های زیاد شروع به استفاده از این مفهوم بازاریابی نمودند که سبب به‌وجود آمدن حجم انبوهی از کمپین‌های تبلیغاتی شد. کتاب بازاریابی چریکی با 21 میلیون فروش، به‌عنوان یکی از 25 کتاب برتر کسب‌وکار تایم معرفی گردید. بازاریابی پارتیزانی با نام‌های دیگری ...

تفاوت‌ها و شباهت‌های مدیریت ارتباط با مشتری و مدیریت تجربه مشتری

مدیریت ارتباط با مشتری – Customer Relationship Management CRM یا مدیریت ارتباط با مشتری، مجموع استراتژی‌ها و دستورالعمل‌هایی است که از آنها برای مدیریت تعامل با مشتری، استفاده می‌شود. هدف، بالا بردن کیفیت تعامل و حفظ مشتری است. CRM به ما کمک می‌کند تا با مشتری در ارتباط باشیم، نیازهای او را حدس بزنیم و برای کسب رضایت او، سطح بالاتری از خدمات را ارائه کنیم. در نهایت، فروش، بازاریابی و پشتیبانی مشتری را به واسطه تجزیه و تحلیل داده‌ها برایمان به ارمغان می‌آورد. مدیریت تجربه مشتری – Customer Experience Management CEM یا CXM مجموع فرآیند‌هایی است برای نظارت و بهبود تجربه مشتری در قبال خدماتی که از سمت ما ارائه می‌شود. مدیریت تجربه مشتری به واسطه جمع‌آوری و ثبت رفتار مشتری‌، می‌تواند یک تجربه شخصی متفاوت را برای او رقم بزند. درحالی که CRM روی مدیریت ارتباط با مشتری تمرکز دارد، CEM عمیق‌تر روی تجربه مشتری تمرکز می‌کند تا سلیقه واقعی او را بشناسد. هدف CEM جمع‌آوری و مدیریت اطلاعات مربوط به مشتری، برای ایجاد تجربه متفاوت و به ارمغان آوردن مشتری وفادار است. در این فرآیند توجه به نظر مشتری...

لحظه‌های حقیقت

در این بلاگ قصد داریم به لحظه‌های حقیقت که پیشتر به آنها پرداخته‌ایم، نگاهی اجمالی داشته باشیم. در ابتدا بهتر است بدانیم که لحظه اول و دوم حقیقت در سال 2005 توسط آلن جورج لفلی مدیرعامل شرکت پی اند جی مطرح شد و بعدتر در سال 2011 گوگل لحظه صفرم حقیقت را ارائه کرد. لحظه قبل از صفر حقیقت اولین لحظه‌ای که به آن می‌پردازیم، لحظه قبل از لحظه صفرم است؛ زمانی که مشتری نیاز بالقوه دارد و هنوز شروع به جستجو نکرده است؛ لحظه‌ای قبل از اینکه مشتری تصمیم بگیرد، دلیلی برای انتخاب ما داشته باشد و از میان رقبا به سمت ما تمایل پیدا کند. در این لحظه می‌توانیم برای مخاطبان‌مان نیازی جدید را ایجاد کنیم. برای مثال شرکت اپل در سال 2010 با وجود گوشی‌های هوشمند و همچنین لپ‌تاپ، آیپد را به بازار معرفی کرد و نیاز جدیدی را در مخاطبان خود شکل داد. لحظه صفرم حقیقت لحظه بعدی اصطلاحی است که توسط گوگل ارائه شد؛  لحظه صفرم حقیقت . زمانی که فرد برای استفاده از یک کالا یا خدمت درباره آن در موتورهای جستجو به تحقیق می‌پردازد و از نظر دیگر افراد تاثیر می‌پذیرد. طبق آمار ارائه شده توسط گوگل، 88% از افراد در آمریک...